Garantie en klachten

Garantie

Met al onze horloge’s krijgt u 2 jaar garantie vanaf de aankoopdatum. 

Wanneer uw aankoop tijdens de garantieperiode defect raakt kunt u contact met ons opnemen. Wij zullen u vervolgens adviseren over reparatie of vervanging van jouw aankoop.

Naast de fabrieksgarantie zit er op onze horloges een wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Buiten de garantie van horloges vallen de volgende onderdelen:

  • Batterij
  • Glas
  • Kroon 
  • Horlogeband
  • Uitgevallen steentjes
  • (Draag)schade
  • Verkleuring
  • Schade door een ongeluk, vallen of stoten waarbij de wijzers of indexen los komen, gebroken bandpinnen of krassen
  • Waterschade door geopende kroon of bediening van knoppen onder water
  • Vermissing of diefstal

Bovenstaande garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]. Wij doen dan ons best om tot een oplossing te komen waar u tevreden mee zal zijn.

Leidt dit niet tot een oplossing; Het is nu mogelijk om uw klacht direct neer te zetten bij ons interne team. Vermeldt altijd uw gegevens, ordernummer, klacht en gewenste oplossing. Mail uw klacht naar: [email protected]. Vervolgens zal uw klacht worden onderzocht en zal binnen vijf werkdagen contact met u worden opgenomen met een inhoudelijke oplossing.

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected] Na een week niet opgelost? Dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie. Echter duurt een klacht via het ODR-plaftorm het langst tot een oplossing.

Handige links